Dagens ridpass

Hej Alla Underbara läsare!

Idag är jag på riktigt bra humör. Spirit gick så himla fint idag och det var verkligen skitkul att rida idag. Jag och Sophia åkte till ridhuset tillsammams och red lite markarbete och både Katten och Spirit var fortfarande mycket mjuka sen Jens träningarna! Eller jag vet inte om Katten var det men det såg så ut i alla fall. Men tillbaka till Spirit, han var verkligen skitfin idag! Han gjorde nästan allt jag sa åt honom att göra. Visserligen ställde jag inte så jättehöga krav men tillräckligt för att han skulle bli mjuk och fin. Det jag övade mest på var att kunna reglera galoppen bättre och det gick galant. Jag hade lagt ut två bommar med 17,5 mellan och jag lyckades få in både 7- och 3 galoppsprång. Som sagt jag är väldigt nöjd med Spirit idag!

Nu när jag setat här hemma framför datorn och Facebook har jag även chattat lite med Mickis och jag sa till henne att jag kan hänga med på hennes godisförbud samt att träna med henne. Tro det eller ej men det är sant! Vi satsar på beach 2012!!
Sen gick jag med på det för att jag måste få upp min kondition tills det att jag ska ut på fältävlan (ett av mammas små krav). Men man kan inte, inte ha någon kondition när man rider. För jag har fått lära mig att när man börjar flåsa så försvinner finkänsligheten när man rider. Alla ni som rider vet att de små hjälperna är grymt viktiga! Så det finns bara en enda lösning och det är träning!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0