Tränare som jag haft genom åren

Nästa ridlärare som jag tänkte berätta om är Lotta Pettersson. Lotta är den som jag ridit mest för om jag minns rätt. Men jag kommer inte riktigt ihåg när jag började rida för henne. Det kanske var när jag började i Träningsgruppen? Eller kanske innan det? Men när jag red i träningsgruppen red jag för henne och det är jag 100% säker på.

Lotta är den ridläraren som jag tror jag haft mest roligt med under ridpassen (förutom Karin då). Det var Lotta som lärde mig den lite mer avancerade ridningen. Hon är världens snällaste ridlärare fast när man sa till att hon skulle vara lite hårdare så va hon det!

Sen så måste jag nämna att det är hon som fick mig att börja älska Spirit. För er som inte visste det så sa jag det här efter första gången jag ridit honom "Fy fan, jag ska aldrig rida den där jävla hästen igen!" Men ja... Lotta satte mig upp på honom veckan efter och då gick han lite bättre och jag började väl tycka om honom lite då och sen veckan efter det så fick jag rida honom igen och jag var väl inte helt emot det. Efter den lektionen så hade Spirit gått väldigt fint och jag bestämde mig för att fråga Lotta om jag fick ha honom som tävlings häst och då svarade hon "Ja, jag hade tänkt sätta dig på honom enda tills du sa det där". Så det var pågrund av Lotta som jag började älska min ponny!

Första gången jag skulle rida honom var det skänkelvikning och Spirit är fortfarande inte så duktig på det men det börjar ta sig. Och den där dagen i september 2008 så kunde han inte ens fatta galopp ordentligt så skänkelvikning var ganska så mycket överkurs för Spirit...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0