Tränare som jag haft genom åren

Nästa ridlärare som jag tänkte skriva om är Sofhie "Soffan" Hagen. Soffan var min andra ridlärare. När jag började rida för henne så hade jag blivit lite mer van på hästryggen. Jag behövde inte ha ledare och kunde galoppera hyfsat bra. Det var nu som jag verkligen började lära hur man rider ordentligt. Det tog väldigt lång tid kommer jag ihåg. Jag var väldigt seg startad men när jag väl kom underfund med hur man verkligen rider så sa det bara PANG och så utveckades jag väldigt fort. Jag tror att det är mycket tack vara Soffan.

Jag började rida för Soffan på lördagar men efter en tid så tyckte hon att jag skulle flyttas till en grupp som var snäppet bättre. Jag gjorde som hon sa och började då rida för henne på onsdagar. Efter att jag ridit på onsdagar ett tag så kom det ut ett erbjudande om att man skulle kunna så rida i en 1,5h grupp och en vanlig grupp och bara betala för 1h extra och jag tror det var så att mamma nappade lite på de för jag började rida två gånger i veckan efter de. Så jag tror att det var nu som det verkligen sa PANG.

Nu när jag blivit ännu mer erfaren så ville jag ha en skötarhäst (för det hade alla de där duktiga tjejerna som man såg upp till) så jag frågade Soffan om jag kunde få vara skötare på hennes häst Anja P och det fick jag, fast jag fick inte rida. Men att bara få stå och borsta var mer än tillräckligt för mig! När jag hade hand om Anja så fick jag lära mig mycket om hur man visiterar hästar för Soffan var väldigt noga med det.

Sen helt plötsligt så var jag tydligen tillräckligt duktig för att vara med i träningsgruppen och det var Soffan som frågade om jag ville vara med i den. Vid det här laget så visste jag att de där tjejerna som var ridlärarnas hästskötare och var på klubb tävlingarna och hoppa de där jättehöga hindrerna var med i träningsgruppen. Jag visste att var man med i träningsgruppen så hade man status i stallet, och nu hade jag fått frågan om jag ville vara med i just den gruppen! Jag var så grymt glad!

Efter att jag började i träningsgruppen så red jag inte så mycket för Soffan längre för hon var inte den instruktören som hade min nya grupp. Men sommaren efter att jag börjat i träningsgruppen fick jag följa med henne till Örebro där hon skulle tävla men Anja och det var den första tävlingen utanför klubben som jag varit "med" på. Under den dagen lärde Soffan mig jäkligt mycket kan jag säga! Bl.a att inte ta med choklad när det är 30 grader varmt ute! xD

Lilla fröken Anja :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0