Seriedressyren omgång 1

Idag var det seriedressyren uppe på klubben och jag startade LC:1 och LB:1.

Framridning LC:1
Jag skrittade fram väldigt länge ute och det var någ väldigt bra att jag gjorde det för jag fick honom väldigt mjuk i skritten för jag red lite skänkelvikningen och jag red vågen (som vi fick rida när vi red för Jens) och det gjorde så att Spirit blev väldigt mjuk och trevlig. När jag väl fick komma in i ridhuset var det bara att börja trava på en gång och han kändes verkligen jättehärlig. Min lilla killa börjar fatta hur man ska göra (eller så börjar jag fatta...).

Programmet LC:1
Spirit var precis som i framridningen, jättehärlig och gjorde nästan precis som jag sa. Resultatet blev 56,67% och det var Malin Johansson som dömde och hon är väldigt hård tycker många. Jag är jättenöjd över procenten för efter att jag ridit så satte jag mitt mål på 55% och om jag var över det så skulle jag vara nöjd och jag lyckades nå över mitt mål så jag är en lycklig tjej just nu! Mina procent räckte till en tredjeplats så vi fick hem en lite gul rosett (så nu har jag 20st rosetter på Spirit från klubbtävlingar).

Framridning LB:1
Jag tog det väldigt lugnt under framridningen till LB:en för jag var själv väldigt trött och jag kände att Spirit inte var lika pigg på framåt hjälperna som till första klassen så vi "chillade" runt lite på framridningen och när det var två starter kvar började jag plocka upp honom ordentligt.

Programmet LB:1
Spirit känder mycket finare i det här programmet mycket eftersom att det inte är lika många övergångar och att det är i övergångarna som jag missar många poäng i LC:1. Resultatet i LB:1 blev 56,55% och även där var mitt mål 55% och det klarade jag med lite marginal så jag ska inte vara annat än nöjd! Sen med tanke på att jag inte ridit Spirit speciellt ordentligt förens i onsdags (eftersom att han stod i nästan en vecka på grund av ögat) så tycker jag att 56% för Malin är en jäkligt bra procent!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0