Säger bara F A N!

Det blidde ingen ridning idag... När jag kom hem från skolan skyndade jag mig ut till stallet för att jag ville ut och galoppa i det fina vädret men när jag kom till stallet och skulle ta in Spirit så ser jag att Spirit högra öga är svullet och han blundar. Först får jag tänken "Nej... Inte igen!" sen så får jag tanken "hela min termin är förstörd!!". Okej riktigt så illa är det väl inte men jag har ridit så intensivt och ordentligt den senaste tiden och jag vill behålla det! Hela min planering förskjuts med en vecka och då blir allt bara fel!

Mamma ringde ut veterinären så att hon fick kolla om det var något som fanns i ögat men det var ingenting. Hans öga var bara väldigt svullet och blodkärlen i ögonlocket var välidgt röda. Sen så hade han som en liten hinna runt regnbågshinnan som hade en lite grå färg. Lite spökaktig om jag ska försklara den på bästa sätt. Sen så var pupillen liten precis som den varit tidigare (för er som inte vet så har det här hänt 3ggr förut så vi är typ proffs på det här nu...). Så nu blir det till att mata bäbisen med finadyn och trycka i lite olika ögondroppar/salvor.

Imorgon blir det ingen hoppträning eftersom att Spirit nu kommer vara känslig för ljus. Han får en speciell ögondropps grej som gör att pupillen vidgas. I hagen kommer han få leka pirat igen nu eftersom att han måste ha ögonlapp. Så jag kommer inte få rida ordentligt på några dagar. Jag får max skritta ut...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0