Gårdagens riding

Hann inte med att skriva igår så det får bli nu.

Igår så red jag lite dressyr i hagen och eftersom att Spirit inte blivit riden på två dagar så var jag berädd på det värsta. Jag trodde verkligen att vi skulle börja bråka som f*n. Han stretade emot lite i skritten men så fort jag började trava så gjorde han precis som jag sa. Han var visserligen lite stel men det gick väldigt fort att få honom mjuk igen. Jag jobbade i ca 30 min i traven och sen kände jag för att ta några varv i galopp runt energiskogen som ligger precis bredvid hagarna (det finns en traktor väg runt energiskogen). Det va välsigt mysigt att galoppera runt den, Spirit var helt sjukt lydig. Jag tror att det var första gången som Spirit lyssnade så bra när jag var ute och galoppera. Han lyssnade jättebra på vikten och det blev ingen dragkamp alls för att få ner honom till trav. Sen så var jag lite orolig att han skulle halka eller något liknande i svängarna eftersom att det låg snö dår så jag ville ta det lugnt och Spirit bromsade nästan ner av sig själv utan att jag gjorde något.

ÄLSKAR MIN POWNIIE!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0