Räknar "matematik" på The English Lesson

En vecka kvar till jul och det känns som att jag redan tagit jullov mentalt, jag har inge mycket i skolan men det är tydligen tillräckligt för att jag ska kunna göra ingenting. 
 
Efter skolan blir det till att skynda sig ut till stallet för att massören är ute hos Elmer för att kolla om hans skada är helt läkt. Han har ju inte halt men eftersom att det är en muskel skada kan det vara bra att veta om det är helt bra ändå. Sen så kommer hon berätta vad för övningar som är bra för Elmers muskler som jag kan göra men honom när jag rider. Det som hon sa sist har hjälp oss väldigt mycket och Elmer har verkligen kommit igång med att bygga muskler men det är en långt väg kvar tills han är ordentligt musklad. 
 
Efter det blir det till att rida Spirit och jag har ingen aning om vad jag ska göra med honom. Han är så sjukt pigg just nu och han äter ingen kraft han heller (skulle behöva iväg till ett ridhus för där är han lite lugnare) men med tanke på hur han var igår så tror jag inte att det kommer hjälpa ändå, vill trimma dressyr men det är nästan omöjligt när han är så pigg för att sitta i hans trav är vanligtvis jäkligt svårt men det är helt omöjligt när jag inte gjort det på ett tag och sen när han är så pigg som han är... Kanske ska konditionsträna istället?? Aja vi får se vad det blir.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0