Elmer och Spirit 7 dagar innan julafton 2012

Elmer har fått sin behandling av massören nu och domen blev att han är "friskförklarad".Han är mycket bättre i bogen och nu ska jag ta det lite lugnt i två dagar, typ bara skritta, sen är det bara att börja bygga upp muskler och kondition. Han hade fått jättemycket med bra muskler över rumpan på dessa fyra veckor så det känns väldigt bra att jag inte ridit honom fel under den här perioden. Jag har ju varit så bortskämd med Spirit för han har ju aldrig varit skadad som tagit mer än en vecka att bli bra från så man har tagit det lugnt den veckan sen börjat köra på ganska som vanligt efter det. Nu ska jag lägga fokus på att det byggs muskler över ryggen på Elmer för det var där som han inte riktigt byggt så mycket som han borde ha haft jämfört med rumpan men det var för att sadeln troligtvis var för stor. Hur det kan komma sig att den passar på Spirit men är för stor på Elmer har jag ingen aning om. Tekniskt sett borde den ju då vara för stor för Spirit också men den sitter helt perfekt på honom. En av livets stora mysterier...
 
Spirit fick en liten barbacka tur idag för att jag känner såhär: Jag har tränat Spirit i 4 år nu och min plan med träningen var att han skulle vara så bra som möjligt när vi säljer honom, men nu är säljnings tiden här och jag vill inte det (fast ändå så vill jag det). Jag vill njuta av att jag har Spirit nu så att rida barbacka och bara vara han och jag det är målet med min ridning nu. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0