4 år med Spirit

För 4 år sedan var jag anmäld till julhoppet på Twister (en ridskolehäst) men jag hade valt Spirit i andra hand då jag bara tränat honom ett fåtal gånger och jag hade hunnit ramla av på de få gångerna och jag kände att hoppa julhoppet som vår första tävling skulle nog vara lite svårt. Men det var andra som ville ha Twister så jag fick bita ihop och rida min första tävling på Spirit när hindrena var utsmyckade till max. 
 
Jag gick först clear rounden på 50cm och de var inga problem, fick med mig en liten rosett hem från det. I själva julhoppet så vann mitt lag poänghoppningen och det var bara början på allt underbart som vi har varit med om de senaste 4 åren. 
 
Det som är jobbigt är att för 4 år sedan så sa jag "det är hur långt tid som helst tills jag blir 18 så jag har hur mycket tid som helst med Spirit". Nu är jag snart 18 (ca ett halvår kvar) och de senaste åren har gått som en jävla raket. Det är nästan så att jag redan saknar honom även fast han fortfarande står i ett stall 3km från där jag bor, hur kommer det då bli när han inte står där längre?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0