Tis-Ons vecka 33

Förlåt, jag glömde helt bort att skriva igår. Det roliga var att jag inte gjorde så mycket igår men jag glömde helt bort att skriva något. När jag red för en timme sen så kom jag på att jag inte skrivit något när jag satt och funderade på vad jag skulle skriva idag.
 
Så igår innan jag åkte ut till stallet så styrketränade jag benen (samma övningar som vi gjorde på crossfiten i fredags) och jag kan ju säga att jag skulle vänta med att göra det efter för mina ben orkade inte rida ordentligt men jag kände igenom honom lite och sen blev det lite intervaller i hagen. Jag hade verkligen ingen ork till att försöka rida ihop honom. Fast det var ett tag sen som jag intervalltränade så det gör nog ingenting. Har känt mig väldigt dressyrig under en tid nu men det är dressyren som behöver jobbas upp och jag har verkligen försökt vara konsekvent med dressyrarbetet.
 
Idag så var det en sån där dag man kan göra allt i slow motion. Jag skulle ha kunnat vara ute i stallet i flera flera timmar bara för att det var så himla avslappnande. Men jag var/är väldigt seg så jag tog bara en timme skritt runt på en grusväg. Men till mitt försvar så säger jag att jag hade tänkt rida bort till den super långa grusvägen och galoppa men när jag satt upp så lät det som att det var någon sko som satt löst. Jag hade inte märkt något när jag gjorde ordning honom och när jag kommit tillbaka från turen så kollade jag igenom hovarna men jag hittade ingen som satt löst. Även fast att jag inte märkt något innan så tog jag det säkra före det osäkra. Men det var grymt mysigt att bara "åka" häst idag.
 
 

Kommentarer
Postat av: Elsa

Fina bilder:)

2012-08-23 @ 14:48:43
URL: http://ezzaaass.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0