Tävling i Kungsör dag 1

Idag var det en riktig bajs tävling. Jag är inte nöjd för fem öre men jag är heller inte så speciellt ledsen bara sjukt irriterad.
 
LC
 
Helt okej på framridningen lite annorlunda från den galopp och bjudning jag haft hemma i hagen de senaste veckorna. Men han tog sig över hindrena utan problem.
 
På banan så tog det tid för mig att få fram galoppen till en bra grundgalopp för Spirit var väl varm/lat vid det hr lagen men efter första hindret så tyckte jag att jag fick fart på honom. Fick ett stopp på hiner nummer 3 men det var helt och hållet mitt fel. Det var relaterat avstånd till det hindret och jag tappade räkningen och såg ingen bra distans... Men jag la en volt och då hoppade han superfint! Sen så flöt banan runt superbra fick en hel del fina språng som vi kan vara nöjda över.
LB
 
Framhoppningen var en katastrof. Han stannade hela tiden på räcket och när jag väl kom över så rev han bara. Men jag lyckades ta mig över en gång i alla fall utan några fel. Oxern red jag bara an två gånger och han stannade första men hoppade sen andra och då tyckte jag att det fick räcka med oxern eftersom att det blev ett supersprång.
 

På banan så ramlar ryttaren före mig av och jag hatar när de gör det för jag vet inte om det påverkar mig på något vis men jag tror det. Det blir min tur långt innan jag tänkt och jag hinner inte få till någon bra galopp innan jag rider an för Spirit var ovanligt segstartad. Så det blev ett stopp på hinder nummer 1 men jag la en volt och då skärpte vi båda til oss. Sen så kommer hinder nummer 2... Där blir vi uteslutna för att han stanna två gånger. Vi hade en bra galopp jag hade med yttersidan och han va verkligen innanför ramen men vi kom på en liten konstig distans och då vägrade Spirit ta i och bjuda till.
 
När det blir så här så blir jag så sjukt frustrerad och jag vill inget annat än att piska på honom ett par gånger på rumpan men jag vet att man inte får göra det så jag tar bara ett ljupt andetag och går ut från banan. Just nu är jag så sjukt arg, skulle behöva åka iväg till nån badplats och bara ta ett dopp för att kyla ner mig själv. Ska försöka ladda om till imorgon för då ska jag fanemig ta mig runt i LB eftersom att jag har två chanser!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0