Sommarmeeting i Bälinge!

Nu äntligen är jag och mamma hemma. Det har varit en riktigt lång helg men en glad sådan.
 
Lördag
 
LD - Kommer inte ihåg hur han var på framridningen eftersom att det var ett tag sedan. På framhoppningen så hade han inte den bästa bjudningen på hindrena och jag hade väl inte den bästa känslan.
 
Jag tänkte inte så mycket när jag red in på banan då det bara var en clear round. Banan var väldigt lik det som vi hade tränat på i torsdags och det tyckte jag var ett lite roligt sammanträffande så jag visste precis hur jag skulle rida men på ett ställe som var exakt samma väg som i torsdags så red jag inte som jag gjorde på träningen. Jag red inte framåt på samma sett men jag tyckte inte att det var så jättefarligt att jag inte gjorde det eftersom att hindrena bara låg på 80cm. Men Spirit hade lite andra tankar än vad jag hade till det hindret så han stannade... Allting var perfekt, avsprångspunkt, väg kanske lite dålig galopp men när allt annat är perfekt ska han väl ändå kunna hoppa? Så det blev 4 fel pga vägran i första klassen.
 
LC - På framridningen nu var han lite piggare, han hade fått stått i sin lånade box och vilat under LD+5 klassen så han hade återhämtat sig bra och även jag själv. På framhoppningen så fanns det mera bjudning fram på hindrena och han hoppade jättefint och jag ville ha den där dubbel nollan så jag red som bara den. På banan så tänker jag egentligen bara på hur jag ska rida omhoppningen så snabbt som möjligt. Tänkte inte ens på att grunden var före, men tydligen var det bra. För jag tar mig igenom grunden och omhoppningen och när jag går i mål så hör jag att domaren säger att det var en ny ledartid. Jag var verkligen så sjukt glad! Sen så blir jag nerpetad till tredje plats men lika glad var jag för det.
 
Söndag
 
LD+5 - Väligt pigg på framridningen, troligtvis för att han inte varit ute och rört på sig så som han gör i hagen i vanliga fall. Jag var själv fortfarande superglad över min tredjeplats i LC från gårdagen så jag var själv väldigt pigg. Allt fungerade som det skulle under framridningen och framhoppningen. Inne på banan gjorde jag precis som i LC:n, tänkte bara på omhoppningen. Jag tog mig runt grunden med en sån sjukt bra rytm och känsla så jag gick verkligen all in i omhoppningen. Gjorde alla omhoppningssvängar och tog mig i mål på 0 fel och tiden 29,30 det var en ny ledartid! Jag älskar när det första man hör efter att man gått i mål är "och det var en ny ledartid" det är verkligen det bästa man kan höra! Det var inte många ryttare som var efter mig men det var en som gick dubbel nolla och hon gick in på en andra plats. Hennes tid var 36,40 så jag slog henne med 7,1 sekunder! Det kändes riktigt bra må jag säga!
 
LC - Spirit hade segat till lite och det var väldigt tydligt på framridnigen men det är inte så konstigt. Men jag lyckades få fram honom fint. Han hoppade superfint på framhoppningen och ja allt var perfekt även denna framhoppning. Som i de tidigare klasserna så tänkte jag bara på omhoppningen och även i den här klassen så gick jag runt en superfin runda i grunden. Men tyvär så blev det ett stopp på andra hindret i omhoppningen för att jag tappade yttersidan totalt och galoppen försvann med yttersidan. Hade jag haft spöt i andra handen kanske jag hade kunnat lägga på den lite på bogen och kunnat klämma över honom men i den här klassen så var det mycket tuffare motstånd så jag tror inte att jag blivit placerad ändå.
 
Jag är superduper nöjd över helgen. Såhär bra har det inte gått på länge och varenda gång jag tänker på mina starter kan jag inte hindra att jag drar på smilbanden. Leendet bara finns där och det känns så himla bra! Blev ett väldigt långt inlägg så jag hoppas att ni orkade läsa igenom det för jag vill verkligen dela med mig av hur glad jag känner mig just nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0