Snabb sammanfattning om helgen!

Nu så är man hemma efter helgen på Strömsholm! Det har varit en sjukt kul helg men man har knappt hunnit med att andas för det var mycket som vi skulle hinna med på lite tid. Tänkte bara skriva lite snabbt om helgen nu då jag är svintrött... Men det kommer filmer, bilder och lite egna tankar osv imorgon.
 

Fredagen började med introduktion och sen ett cross fit pass... Jag kan säga att jag har lidit av det passet hela helgen och lider ganska så rejält just nu. Men det ska kännas att bli bra.
 
På lördagen blev det en tidig morgon eftersom att det var då stallet skulle fixas. Jag red i röda ridhuset vid tio i tio, lektionen bestod mest av att kolla så att all bas satt där den skulle. Ann-Sofie sa också att det hon brukar ha med nya grupper är mycket avcheckning så att vi kan starta, stanna, svänga, minska, öka, flytta osv innan hon gör något mer avancerat med gruppen. Jag tyckte att det var ett skitsmart upplägg och Spirit blev så himla fin. Efter passet så sa Ann-Sofie att Spirit såg helt underbar ut att rida för han var väldigt mjuk och rörlig i kroppen. Jag tyckte jättemycket om Ann-Sofie, hon var en så sjukt bra tränare och jag skulle helt klart vilja rida mer för henne. Men hon bor i skåne så det är lite långt att sitta och åka bara för att träna.
 
Hela eftermiddagen var sprängfylld med teori. Det blev lite mycket kan jag tycka när vi i stort sätt satt och kollade på olika föreläsare från klockan 13:00 till 20:00. Jag kan säga att jag glömt bort mer än hälften av vad dem sa men jag har blivit väldigt intresserad i olika ämnen som jag helt klart kommer vilja fördjupa mig i på egen hand.
 
Idag började på samma sätt som igår med träning men idag så var vi i paddocken på stallplan. Måste bara inflika att det är så sjukt fint överallt på Strömsholm. Det var banhoppning och till en början kändes allt jättefel och uschigt men när jag kom på banan andra gången så rättade jag verkligen till mig själv (för Spirit skötte sig jättebra) och vi fick en helt fantastisk runda.
 
Sen var det lite coaching som började klockan 13:00 till 15:00 och klockan tio över fyra så hade jag packat in det sista i bilen och åkte hem.
//Linnéa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0