Hoppträning 9/8-12

Ja, vart ska man börja? Spirit var jättelydig och jättemysig men lite stark i framridningen. När vi började hoppa så vet jag inte riktigt vad som hände, haha. Det första vi hopade var ett hinder som vi trav hoppade och sen vidare på en båge till en stuts. När jag red ann mot stutsen så blev det 5,5 språng mellan travhindret och stutsen så hela stutsen blev helt muppig, haha. Men vi tog oss igenom den och efter det så bröt ett asgarv ut hos Karin och de andra som stod och kollade, haha. Fast efter det så var det "back to serious" och Spirit hoppade jättefint.
 
Men sen... Så blev det lite högre och lite jobbig distans till en oxer och då stängde Spirit av och jag fick kämpa så sjukt mycket för att han skulle hoppa. Även om vi låg på en bra distans till hindret så stängde han av tre galoppsprång innan. Jag var så sjukt nära på att bryta ihop och hoppa av honom men jag lyckades hålla tillbaka tårarna och jag lyckades till och med få över honom ett par gånger. Allt annat gjorde han så sjukt fint och jag är jätteglad att jag verkligen fick igenom det jag ville på dagens träning men det kostade varenda liten energimockafjång i mina muskler, för nu är jag helt slut och jag kan bokstavligen talat bara röra fingrarna för att skriva det här...
 
Hoppas ni haft en bra dag, god natt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0