Hoppträning 23/8-12

Dagens hoppträning var helt AWESOME!!! Spirit ställde upp i alla lägen var sjukt fin i arbetet på marken och allt var verkligen helt perfekt! Jag är superdupermega nöjd över träningen.
 
Vi började med lite dressyrjobb på volt, kollade om hästarna lyssnade på oss ryttare och Spirit va helt underbar (jag är uppe bland rosa moln just nu så det blir väldigt många positiva kommentarer). Det var mycket tempoväxlingar i galoppen och Spirit lyssnade jättebra framåt men när jag skulle minska, HERREGUD säger jag bara! Han galopperade nästan på stället och han va så sjukt fin i formen och jag kunde inte göra annat än att le och jag tror att Karin tappade hakan när hon såg hans galopp. Min älskling kan han med!
 
När vi började hoppa fram var det inga konstigheter. Vi gjorde vägarna superbra och det var ingeting som var speciellt kompliserat. Det enda som var lite svårt var att det var väldigt trångt på en relaterad linje som vi skulle rida 3 galoppsprång i mellan men det gick också väldigt bra. Karin sa att jag var duktig på att hålla still handen och sätta tillbaka med kroppen istället för att bara dra i tyglarna för att korta sprången.
 
Banan var samma vägar som vi ridit under framhoppningen så det var inga svåritheter tyckte jag. Det som jag skulle tänka på var att verkligen få fram Spirit till hindrena så att han hoppade och det blev inte ett enda stopp idag. Vid många tillfällen så ställde han faktiskt upp jättesnällt (sånna tillfällen som han vanligtvis brukar stanna) så jag blev ännu gladare efter det. Sista rundan som vi hoppade låg på 1m-1,10 och Spirit hoppade allt klockrent och nu kan jag verkligen gå och lägga mig med ett leende på läpparna!
 
God natt!!
 

Kommentarer
Postat av: Fanny och Filippa-Hästblogg

Jättehärlig blogg<3 Kika gärna in på vår och kommentera :)

2012-08-25 @ 10:09:38
URL: http://syrrornaenstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0