Gårdagens Ridpass

Hann inte uppdatera igår när jag kom hem från stallet så gör det nu istället :)
 
Igår hade vi intag och fodring av hästar, det går ganska snabbt just nu då det endast är 5 hästar som ska in och fodras. Jag åkte med mamma ut till stallet, började med att mocka och gjorde sedan iordning Olleman. Red uppe i en av sommarhagarna. Han kändes väldigt fin och mjuk.
 
Jag jobbade mycket på volter, ställde inåt och sedan utåt, han blev som sagt mjuk och fin så jag fortsatte med att jobba med lite ökningar och skänkelvikningar på diagonalen. Han svarde väldigt bra för skänkeln. Igår var en sådan dag när jag skulle kunna rida i timmar för att det gick så bra :)
 
Idag blir det bara longering, mest pågrund av mig då min fot börjar göra väldigt ont igen. Måste vila den om jag ska klara av helgens kurs. Knäet har också börjat spöka igen så det blir väl bara att rida med knäskydd i helgen... Inge kul nu när min rygg börjar bli riktigt bra, men jag ger då inte upp !
 
Nu ska jag kolla lite tävlingar till hösten!
 
Längtar tills tävlingarna drar igång ! Jippi !
 
Ha de bäst så länge !
Puss&Kram
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0