Där såg jag hela hösten försvinna....

För ett tag sedan så fick jag ett samtal från Jessica. Det hon ville var att berätta att hon trodde Spirit var halt för han var konstig i både skritt och trav när hon red. När hon sa det så fick jag panik! Spirit får inte vara halt, jag måste ju träna dressyr och vi har verkligen inte tid med någon veckas vila... Så jag fick lov att åka ut till stallet för jag ville kolla så att det inte var något. I bilen på väg ut till stallet så gick mitt hjärta i 120 jag var verkligen jätterädd att det skulle vara något allvarligt. När vi kommer ut så kollar jag hur han går i traven och jag ser ingenting. Mitt hjärta gav verkligen en stor lättnadssuck. När jag kände igenom hans bakben så kände jag att muskeln på insida lår på vänster bak var väldigt stel och det kan vara därför som Jessica tyckte han kändes konstig. Med tänke på helgen och gårdagens dressyr så tror jag att Spirit har träningsvärk för halt var han inte.
 
Så idag fick Spirit lite lätt jogging för att få sträcka ut sig lite och förhoppningsvis få bort träningsvärken!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0