Dagens stall!

Dagens överraskning var helt klart att det låg en liten kalv i Chabos box när jag kom ut till stallet idag. Den var så himla söt men den låg helt still under fleecefiltar. Kalven var en månad för tidigt född så den mådde inte så bra och jag kände att jag ville gråta lite för den var så söt. Varför den var i vårt stall vet jag inte men Johanna som äger Chabo hade tagit hem kalven igår.
 
Det blev ingen ridning idag på grund av att det åskar lite då och då plus att jag känner mig inte så pepp på att rida när vädret är som det är, men jag hade gjort det om det inte hade åskat. Men jag var såklart ut och pussade på min älskling och fixade allt med stallet. Spirit ville inte riktigt stå still utan kändes väldigt orolig när han stod i boxen, troligtvis för att han inte ville vara inne eller för att det åskade men det kanske också var för att han har något sjätte sinne och märkte att kalven inte mådde så bra. Men jag tror nog mest på att han inte ville vara inne. Under hela sommarn har han fått komma in vid 9 taget på kvällen men nu så tar vi in Lacoste och Spirit vid 5-6 för att Lacoste har värkat väldigt trött i ridningen. Så vi får se hur det blir med Spirit i ridningen nu när vi ökat havren lite grann också.
 
Så imorgon blir det säsongens första hoppträning och jag längtar verkligen! Trotts att det inte gick bra i helgen, men jag älskar fortfarande att hoppa och att flyga med Spirit är det bästa jag vet så jag kommer inte ge upp bara fortsätta på lite lägre höjder ett tag till. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0