Seriedressyren omgång två!<3


Okej, jag ska låtsas som att jag inte varit borta nu ett tag...

Idag var det seriedressyren omgång 2 och jag startade LB:1 och LA:1. LA:1 var bara en liten grej som jag ville testa på och mitt mål var att komma över 20% (ett mål som inte skulle vara speciellt svårt att klara av).

LB:1

Framridning:
Jättefin i framridningen och jag satte upp kraven för programmet ganska mycket för jag kände att B:1an klarar jag och Spirit av för den var vi ridit ett antal gånger. Jag var jättestolt när jag red runt på framridningen!

Programmet:
Det gick skit. Mina mål som jag satte under framridningen blev nog lite för höga... Jag fick 55,17% vilket jag inte är nöjd med. Mitt mål var att slå förra omgångens resultat som var 56%. Men det som jag var minst nöjd med var 2an som jag fick! Spirit den lilla rödhåriga ponnyn ville inte fatta vänster galopp och när han väl fattade galopp blev det höger. Sen till råga på allt så blev det ett avbrott mitt framför domaren. Så den ritten kan vi gräva ner någonstans. Tillägger också att Johanna och Olla var med och dem slog mig med 2 poäng!!! (jag hade varit jättemallig under framridningen och sa att jag skulle krossa dem...)

LA:1

Framridning:
Jag red inte fram så mycket då Spirit redan var varm och gick i fin form sen det tidigare programmet. Så vi övade lite galoppfattningar och jag kände igonom någon skänkelvikning samt förvändgalopp. Han känder lite trött så jag ville inte rida allt för mycket eftersom att han skulle orka ett helt program till.

Programmet:
SÅ SJUKT JÄVLA BRA!!!!!!! Jag slog mitt mål med hästlängder kan man väl säga! Jag fick 57,89%! Det är inte långt ifrån 60% och det var LA!!!! Jag var verkligen stolt över min kille! Det enda som jag kan se som inte var bra med programmet var att jag själv missa att fatta galopp vid C (hade fått för mig att det var vid H) annars var det skitbra!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0