Salaortens RF 21/5


Jaa, förra veckan var jag ju och tävlade i sala :) en väldigt bra tävlingsdag som dock var något långsam :)

Jag tror vi lastade Olle ungefär kvart över 10, men alla hästar var ute i hagen så Olle tyckte han skulle få gå dit istället för in i transporten. Sen efter ett tag gav han upp och gick snällt in. Så ca halcv 11 rullade det fina ekipaget mot Sala !

Vi var framme vid 12 ungefär. Och då startade förklassen som det var ca 60 startande i. Så vi passade på att ge Olleman lunchen och käka lite själva också.

Sedan var det dags för lagklassen som gick i 95 :) Han kändes jätte fin på framhoppningen men när vi kom in i collectingring blev han väldigt loj och ville inte gå fram. Men vi gick in på banan och satte en nolla för laget. Rundan var väldigt bra. Vi fick till bra distanser och han hoppade fint. Det var en bra känsla som vi tog med oss till nästa klass.

Nästa klass var 100 cm inviduellt med bedömmning två faser A:0+A:0. Han var väldigt pigg på framhoppningen men precis som i klassen innan så "dog" han i collectingring. Han blev bara log och seg. Rundan var lite kaos, men vi gick dubbelnolla :D Det var en mur med som han hoppade jätte fint i lagklassen, men jag antar att jag inte drev lika mycket för han tvekade på den och hoppade väldigt stort så vi kom lite ur balans, och fick det sedan lite orytmiskt fram till nästa hinder där jag också tappade båda stigbyglarna ;) Duktig tjej ! Men sedan började jag tänka. "Det har gått bra hittils, och om jag går nolla så har jag jätte många hinder kvar. Nej fan jag gör halt". Och det gjorde jag. Halt, tog båda stigbyglarna, ny galoppfattning, två galoppsprång till nästa hinder och han hoppar jätte fint!

Men som sagt. Dubbelnolla med ganska seg tid då jag inte gjorde så snäva svängar. Men känslan var bra ! Något sämre än klassen innan men fortfarande bra. När jag gick ut från banan låg jag på en 3:e plats, men slutade totalt på en 6:e.

En jäkla bra dag ! Och det var trots allt våran 2:a start på lokal nivå. Men jag är nöjd över hela dagen !

Nästa stopp är Vänsta RF deb 6/6 ! Tagga till tusen !

Ha de bra!
Puss&Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0