Dagens ridning 11/4


Idag blidde det konditionsträning ute på grusvägarna. Man kan väl säga att både häst och ryttare tyckte det var skitkul! När vi svängde och skulle galoppera hemmåt så gick det jävligt fort... Blev lite orolig att jag inte skulle hinna få stop på honom innan kurvan. Men han stanna faktiskt om man säger åt honom. Fast sen när man väl är nere i skritt så börjar han takta och det gör han ett bra tag innan han slappnar av och andas ut. Fast jag kan ju inte säga att jag tycker det är kul för det är det närmaste "bus" man kommer med Spirit. Så jag är glad för det lilla (Jag tycker att det är kul när hästar kan göra något glädjeskutt lite då och då men Spirit gör aldrig något sådant, inte ens i hagen?)

Här är en bild på Spirits fina nya täcke som inte blivit lerigt under dagen! Jag tycker verkligen att det är skitsnyggt!

På väg ut så red jag även förbi dessa tanter som brukar vara värsta tjurtanterna (eller i alla fall en av dem) men jag lyckades få bild på när öronen är riktade framåt på båda! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0