Annandag påsk

Dagen har flutit på i bra takt, jag har verkligen njutit av sista dagen på lovet. Började med att gå upp runt 9 och sen sitta och titta på några avsnitt av gossip girl tills det var dags att åka iväg till kusinerna i Sura på fika. Vi var hemma ungefär halv 6 kanske efter det och så körde vi ut till stallet och stoppa in Spirit i transporten och körde till ridhuset. Jag vet att han har gått hårt i helgen men jag jobbade inte honom så mycket. Jag kände mest igenom honom för att kanske lätta på lite träningsverk och sen så gjorde jag lite rytm övningar över bommar.

Sen så kom Mariann (Johannas mamma) med Olle för hon skulle rida lektion och sen så kom Johanna och hjälpte Mariann med något. Det slutade med att hon satt på en sockerbit mitt i manegen och filmade mig när jag skuttade över en 30cm oxer som var kanse 1m lång. Sen så fick Johanna trava av Spirit lite och det var väldigt roligt att höra hennes kommentarer. Spirit är ju då liiiiite mindre än Olle (ca 25 cm i manken) och typ 1m på längden... Olle är som jag förstått en finlandsfärja? Sen så har Spirit ett ganska så tydligt "ponny" steg dvs. benen går fort som fan men man kommer inte så speciellt långt så man får rida lätt väldigt fort.

Nu ska jag gå och lägga mig för att orka upp imorgon bitti. Lovet slutade verkligen helt awesome! <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0