Strömsholm !


Halloj Allihopa :D


Har ju inte skrivit på ett tag då jag har haft fullt upp med att planera min skolgång. I tisdags bestämde jag mig för att jag behövde byta skola. Jag kunde inte gå kver på IT. När jag under hela ettan kännt att jag valt fel linje och nu i tvåan börjar allt gå åt skogen kände jag att det var dags.

Så i tisdags så började vi kolla på olika skolor. Nått jag tyckte va intressant var att plugga distans på korrespondsgymnasiet men det tyckte dock inte min mor var. Så den idéen las åt sidan ganska snabbt. Efter det gick jag inte på strömsholms hemsida för att kolla höjderna på en pay n´ jump, då ser jag att dom hade platser lediga på deras ridsportgymnasium. Jag fattade att jag aldrig skulle få börja i tvåan direkt men mamma tyckte att jag skulle maila ändå.

Så jag gjorde det. Fick svar att det inte gick eftersom att jag inte gått samma kurser osv. Svarade då tillbaka med en fråga om jag skulle kunna hoppa på ettorna som börjat precis och det skulle tydligen gå. Så jag fick ett nummer till en tjej på stömsholm som mamma fick ringa då jag var i skolan. Hon sa att vi skulle komma på besök på fredagen(alltså idag).

Jag gick och var superspänd och undrade vad som skulle hända. Mamma sa att hon på strömsholm hade sagt att jag skulle rida för nån och det gjorde mig ju inte lungnare. Men jag var fortfarande super glad för att jag kanske skulle få chansen att gå där ändå :D
Och jag tyckte att dagarna gick ssssåååååååå långsamt i väntan på att jag skulle få åka dit.

Så idag då. Jag var i skolan från 08:30 - 11:10(kort dag som vanligt) efter det käkade jag, mamma och pappa på stan, och gick runt lite. Efter det bar det av till hallsta för att hämta stövlar och hjälm och sedan vidar till strömsholm då. När vi kom dit hade vi som ett litet möte där dom förklarade olika saker, vi fick ställa frågor och lite sånt. När detta var klart kom det jag hade varit så himla nervös över under hela dan. Jag skulle rida för några från strömsholm. Och jag kan säga att jag var supernervös.

Men egentligen. Fick göra lite basic stuffs inget svårt. Nervositeten släppte ju längre tiden gick. Jag fick klart godkännt på rid delen och hästen jag red var super mysig(även fast jag satt på den i 30 min)

Så vi ska rapportera till dom på måndag hur det blir med det har vi redan kommit överens om här hemma :D
Är superglad att jag nästan kan spricka. Dock så tillkommer det några problem som vi måste lösa.

Men jag kommer uppdatera hur det kommer att bli med allting annat när precis allting är klart !

Slänger in en super liten och snygg bild på mig från Strömsholms tävlingarna 2010 !

Ha det bra så länge !

Puss&Kram



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0