Svettig pownie

Igår blev Spirit rakad ännu en gång. Hans päls växer som jag vet inte vad. När jag hoppade för Karin i lördags så blev han jättesvettig så jag och mamma tyckte det var dags att raka honom igen. Fast Spirit ville inte som vi... Första gången vi rakade honom var han jättesnäll och han är det fortfarande så länge man inte rakar mellan frambenen och magen och i början av alla ben. Han tycker inte om det längre... Han vill inte stå still när mamma ska rakar honom där. Fast mamma hade varit och köpt en liten rakapparat som hon tänkte använda på honom och detn var helt okej. Så nu har vi en helrakad häst!

Runt tre på eftermiddagen igår så åkte vi ut till stallet och tog med min pilates boll för jag ville se vad Spirit skulle göra med den om han fick leka med den i hagen. Jag har sett några filmer på hästar som leker med sådanna bollar och jag trodde Spirit skulle tycka det var kul. Men min fegis till ponny vågade inte ens gå nära den (lite besviken ryttare). Eftersom att Spirit inte ville gå nära den så tyckte mamma att vi skulle ta med den hem och låta Turbo (våran hund) leka med den på gräsmattan. Det som håller för en häst håller inte för Turbo... Efter några minuter så var bollen slamsor. Men Turbo hade kul i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0