Spirit har fått tillbaka livsglädjen!

För några veckor sen så kändes spirit lite som en robot. Han gick jättefint varje gång jag red och jag är jätteglad över att han gjorde det. Fast jag tycker och har alltod tyckt att det är roligare när det går fort och man får vara lite "ponnyryttare". NU den senaste tiden tycker jag att jag varit väldigt mogen och seriös med min ridning vilken är bra men nu börjar ponnyryttaren inom mig bubbla upp.

Jag tror även att Spirit börjar tycka det är tråkigt att göra som jag vill nu. Katten (hans hagkompis) var borta i två veckor för att ägarna varit i egypten så Spirit fick stå själv. Men nu när Katten är tillbaka så tror jag att Spirit fått tillbaka lite av den glöden "inom" honom som jag blev förälskad i. Han ville inte alls göra som jag ville idag när jag var i ridhuset och red. Han tyckte det var mycket roligare/lättare att springa ifrån arbetet. Jag tycker det är mycket roligare att rida på en häst som har lite egen bjudning. Varför jag tycker så är för att jag tycker det är roligt när det går fort och jag älskar att känna vinden i ansiktet.

Fast man kan inte, inte rida ordentligt när man är i ett ridhus där väldigt många kan se en rida. Så jag och Spirit var tvungna att sköta oss... Men imorn så ska jag bara ut och rida i mörkret!

Jag börjar få lite hoppsug nu när träningarna och en del tävlingar till nästa termin är planerade. Men jag ska inte hoppa förens på Julhoppet som är runt den 18:de december. I'm looking forward to that!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0