Ridlärare

Man blir bättre och bättre bara man ger sig en chans. Jag har under den senaste tiden varit lite nere, men det är ingenting som jag mår dåligt av. Rättare sagt man mår säker lite bättre när man är lite nere och sen blir glad igen. Det är då man verkligen uppskattar den glädje som man känner. Jag lever fortfarande på känslan sen i söndags för det var verkligen en sån enorm glädje. Så nu har jag bestämt mig för att verkligen leva på det så länge det bara går. För jag har märkt att just min vardag och allt runt omkring mig blir så mycket bättre när humöret är bra. Jag och Mickis (min bästis) smittar av våra känslor på varann för att vi står varandra så nära och jag älskar verkligen att när hon är glad blir jag också glad även om jag haft en dålig dag. Så en riktigt bra vän är något som jag rekommenderar stort!

Dagens ridning: Idag så fick Jessika (en tjej som är 10år) rida på Spirit igen. Hon är verkligen jätteduktig för sin ålder. Det som jag tycker är roligast när hon rider är att hon påminner mig så mycket om hur jag var innan jag blev en lite mer erfaren ryttare.

När hon började rida så stod jag bara och tittade på. Jag gjorde det för att jag vil så gärna kunna se så som ridlärare ser. Jag vill kunna instruera, jag vill kunna dela med mig av det jag vet inom ridning. Eftersom att jag känner Spirit så bra så tyckte jag att det är ett jättebra tillfälle för mig att träna mitt öga. Så efter att hon ridit lite så började jag instruera lite och sen så flöt det bara på. Jessika är en sån bra lyssnare och hon är väldigt snabblärd så jag behövde inte tjata om samma saker hela tiden. Jag blev helt förvånad över hur lätt det var att intruera. Men jag måste fortsätta att träna mitt öga för det räcker inte bara med en gång "övning ger färdighet" som jag brukar säga.

Reflexer är bra att ha! Jessika och Spirit i mörkret.


Kommentarer
Postat av: Lisa Fager -Ungaryttare

svar: HAHA men vi har ju bloggat lite längre än ni så det kan ju vara därför ;) föresten så hade vi besöksrekord i helgen med över 900unika ^^

2011-11-08 @ 19:32:58
URL: http://ungaryttare.blogg.se/
Postat av: Lisa Fager -Ungaryttare

svar: Haha nej då kan jag säga att jag var stolt ;D men eran blogg kommer säkert bli större sen, visste inte ens att den fanns fören du kommenterade våra ;D

2011-11-08 @ 19:51:45
URL: http://ungaryttare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0