Köping Dressyr

Igår var jag då på dressyrtävling i Köping och det gick jättebra, jag är verkligen så himla stolt över Spirit och mig. Jag har verkligen aldrig ridit så bra på en dressyrtävling förut. När jag lämnade Köping hade jag ett leende på läpparna och det har jag inte haft på väldigt länge. När jag fick reda på procenten så grät jag av lycka och det var så himla skönt att känna den känslan.

Framridning till LC:1
Han var verkligen jättefin, jag trodde själv att jag gjorde alla andra dressyrmuppar nervösa när de såg hur min ponnny gick. Jag tänkte ingenting på mig själv (jag såg förjävlig ut). Men jag brydde mig inte i att jag såg förjävlig ut det ända som betudde något för mig var hur Spirit kändes.

LC:1
Känslan när jag red var helt fantastisk! Jag kunde inte sluta le. Spirit slog inte upp huvudet en enda gång förutom lite i själva galoppfattningen och i avbrottet från galopp till trav. Men det var ingeting jämfört med hur det har varit förut.

Resultat LC:1
Jag fick 58,89% och det är den näst högsta procent som jag någonsin har fått och jag är verkligen så himla nöjd över det!

Framridning till LB:1
Jag tänkte mer på mig själv under den här framridningen för jag visste att Spirit var riden ordentligt till förra klassen så det satt i. Jag försökte ändra på de saker som domaren påpekat mest och det gick ganska bra. Men jag är van att rida på ett sätt och det tar ett tag innan det är borta helt. Det som domaren påpekat mest var min blick och mina händer och Spirits lösgjordhet. Jag tyckte att det gick jättebra att rätta till de sakerna på framrdningen.

LB:1
Det kändes inte alls lika bra i den här klassen men det var fortfarande mycket över förväntan! Han slog upp huvudet lite mer i LB:1an än i LC:1an. Men jag tittade upp 93% av hela programmet så det var en förbättran. Sen kom jag på mig ibland att jag breddade händerna och släppte ner dom men så fort jag kom på det tog jag upp dom igen. jag tror det var därför Spirit slog upp huvudet mer. Jag tog upp händerna ganska så tvickt efter det att jag kom på mig själv och då måste han väl reagerat på det.

Resultat LB:1
Jag fick 57% och det är mycket bättre än att få 58% i LC:1 så vi gjorde helt klart en föbättring. Jag är så himla nöjd över min dressyrponny!!

Bilder från Köping

Jag invigde min nya blåa kavaj igår och den verkar ge mig tur!

Linnéa Kalnins var där på Dannis också på deras sista tävling. Kalnins kom precis utanför placering i LC:1an vilket var lite surt men ni har ändå vunnit även fast att ni inte vet det. Ni har vunnit 4 år av glädje tillsammans. Ni har kommit väldigt långt tillsammans, ni har ju för fan startat LA dressyr och hoppning. Det är inte många ryttare som kan göra det på en ridskole häst. Grattis Kalnins för att du och Dannis fick spendera de senaste 4 åren tillsammans!

Kommentarer
Postat av: Lisa Fager -Ungaryttare

svar: ja det blir lite surt när alla lärare kommer med läxor/prov samtidigt och påstår att dom kollat att det inte är något mer då..

Jo vi har ca 150cm unika per dag... men dom dagarna vi är duktiga på att uppdatera stiger såklart statestiken med uppdateringen! :D



2011-11-08 @ 12:30:41
URL: http://ungaryttare.blogg.se/
Postat av: Kalnins

<3

2011-11-09 @ 09:58:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0