-Erik träning-

Hoppträning för Erik igen och äntligen så gjorde Spirit som han gör på tävling. Han bestämde sig för att stanna flera meter innan hindret och det såg Erik. Han är den första som verkligen såg vad jag känner. Jag har hela tiden sagt att Spirit övergiver mig, typ. Men alla har sagt åt mig att jag kan inte överge honom för att han inte klarar det själv. Men det är tvärt om! Det är jag som inte klarar det själv. Eller visst jag kan hoppa själv men jag vill inte ramla av... Alla gånger han stannar är inte på grund av den här anledningen det finns några tillfällen som jag inte rider ordentligt. Men på tävling så rider jag ordentligt för det mesta. Jag är väldigt duktig på att hitta anledningar till att han stannar men när jag inte gör det då måste det vara något med han och det fick jag verkligen bekräftat idag. Erik sa att jag red jättebra det var bara det att Spirit bestämt sig för att inte hoppa. Visst fanns det några små fel som jag gjorde men det skulle egentligen inte spela någon roll.

På en blåvit oxer kom vi ur en liten sväng och redan i svängen så bestämde sig Spirit för att inte hoppa och samtisigt märkte jag att bogen flöt ut lite och så försökte jag inverka men eftersom att hade bestämt sig sket han fullstänigt i mig. Han är grymt hård hudad, han bryr sig inte för nått.... Jag är glad över att han inte är rädd för så mycket men han kan väl i alla fall reagera när man verkligen försöker skräma honom?





Bilder från hamre 2010

Idag hade jag även bytt tillbak träns till det som han har på bilderna. Jag har letat anledningar som en galning och kom på att när jag fått mina placeringar i LB har jag haft pullarnosgrimma. Jag ville ha en pull back för att jag tyckte det var snyggt (jag är inte så duktig på varför man använder olika nosgrimmor) så jag köpte en i Globen förra året och sen dess har jag använt det och det är ungefär sen dess det inte har gått så bra för mig och Spirit. Så nu får vi se om det blir någon skillnad. Inte för att jag tror det men det är alltid värd ett försök. Plus att jag tycker pullarnosgrimmor är jättefint!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0