Pay'n Jump 11/12

Ja idag var jag då med på en Pay'n Jump uppe i hallsta. Jag har inte varit med på en "tävling" sen enköping så jag var lite nervös. Men jag var så himla hoppsugen så jag kunde inte hålla mig borta. Jag red 70 och 80cm för att jag vill verkligen inte "döda" både min och Spirits hoppglädje.

I 70 så kändes det lite konstigt, det var så ovant. Plus att jag tror Spirit att trodde att det skulle vara mycket högre. Han var inte med mig så som han är på träningar så det resulterade inte i så bra... Visserligen gick vi nolla men han hoppa stort han hoppa litet jag hoppade föra jag hoppade efter. Ingen bra känsla helt enkelt. Sen när kan kommit underfund med att det inte var högre än 70 så tog han i lite mer.

I 80 så hade Spirit fattat att det inte skulle vara högt så då tog han för sig väldigt mycket och jag var definitivt inte berädd på det. Det blev lite bättre an i 70 i alla fall men det var nått språng som det blev lite fel för han hoppade så jävla stort kändes det som. Det var riktigt roligt att känna att Spirit tyckte det var lätt och kul. För det kändes verkligen som att han bestämmde farten helt själv. Det enda jag gjorde var att styra som egentligen inte är så bra. Jag måste bli bättre på att kunna kommunicera med den lilla ponnyn som jag sitter på medan jag sitter på honom...


Det kommer troligtvis upp film från dagen och gårdagens Lucia firande på Hark ikväll :)

Kommentarer
Postat av: Carolina {Tävlingar i bloggen}

Just nu har vi uppe en tävling om en jacka från schockemöhle. Är du sugen och inte har anmält dig, gör då det här! http://asslatjejerna.blogg.se/2011/december/december-tavling.html#comment

2011-12-15 @ 15:34:28
URL: http://asslatjejerna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0