Lucka 6

Det här minnet kanske inte är så roligt för att det egentligen inte är något roligt-som-man-skrattar-åt minne utan det är ett sådant lyckligt minne att jag bara inte, inte kan skriva om det.

Det minnet som jag tänker på utspelade sig den 21 maj 2009 (glömmer aldrig den dagen). På dagen hade jag varit i Baståsen på min allra första lokala hopptävling. Jag red på Spirit på den tävlingen (kom på att den enda hästen som jag tävlat ute på lokala tävlingar är Spirit). Spirit var bara 6 år vid det laget så jag fick bara tävla avdelning B. Men i alla fall, vi var i Baståsen och tävlade en LD (80cm) och det gick jättebra! Nästan allt blev perfekt, det enda som man skulle kunnat gjort bättre var att han var i korsgalopp på vissa sällen men han hoppade för att han kan ju typ kliva över 80 hinder. Jag var överlycklig när vi kom imål och jag kunde inte sluta le. jag trodde inte att min dag kunde bli mycket bättre. Men som ni allt vet så blir det sällan så som man tror. Dagen blev MYCKET bättre senare på kvällen när jag satt framför datorn och chattade med kompisar kanske? jag kommer inte riktigt ihåg vad jag gjorde men jag satt vid datorn i alla fall. Det som händer är att mamma kommer ner till mig och då har hon pratat med Pia (dåvarande ridskolechef), mamma hade berättat hur det gått under dagen och så hade Pia frågat om vi ville köpa Spirit! Jag trodde inte mina öron när mamma sa det! :D

Sen den 1 Juni 2009 så är Spirit min alldeles egna ponny.


Det senasta året har vi varit i en ganska så kraftig svacka men vi samlar krafterna för att kunna komma tillbaka i matchen igen! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0