Lucka 5


Nu kommer nästa lucka i våran lilla julkalender ! :D

Och när vi endå är inne på spåret daniella så kan vi ju lika väl fortsätta ;)

Det här var många många år sedan. Daniella var väldigt ny på ridskolan och jag hade ridit henne kanske 2 gånger. Då bestämde jag mig för att jag skulle starta min första dressyrtävling! Jag var alltså en lite plutt som kunde skritta, trava och galoppera men inte så mycket mer, som bestämde sig för att starat dressyr på ridskolans nya ponny, låter kanske inte så jätte bra, eller hur? ;)

Men allefall, jag satt och pluggade så jag kunde programmet och på tävlingsdagen så kom jag in i stallet med mina fina vita ridbyxor(som inte var vita när vi startade sen) och min jätte snygga kavaj ;) Jag försökte knoppa henne själv och jaa, knopparna var väl ungefär golfbollar :)

På framridningen började jag bli lite nervös så då bestämde sig lilla daniella för att skicka av mig 2 gånger. Och flög kan man ju säga att jag gjorde. Sedan var det min tur och jag red in på banan. Jag red ett halvt varv inne på banan innan hon skicka av mig igen, nu satt jag inne på banan, på marken och grät och skrattade samtidigt. Jag var jätte ledsen över att hon hade kastat av mig, men överlycklig över att ha ridit ett halvt varv inne på banan, Snacka om att inte ha höga förväntningar om sig själv ;) Tyvärr så har jag inga bilder på daniella och mig :(

Undra vad som gömmer sig bakom nästa lucka ;)

Puss & Kram



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback