Lucka 3

Mitt andra roliga minne fick jag för något år sedan när jag var ute och red på Duo och Ikka. Mamma skulle följa med och rida på Ikka medan jag red på Duo. Mamma hade inte ridit sedan hon var ungefär 13 år. Och eftersom att Ikka är så himla snäll så vågade min mamma rida henne.

När mamma hoppat upp så skulle jag hoppa upp på Duo men då hade jag glömt spänna sadelgjorden så sadeln snurrade runt lite och Duo blev lite stissig. Men jag sadlade om och sen väl när jag hoppat upp hade mamma fått fart på Ikka så hon började rida iväg och tänkte inte att hon skulle kolla om jag var med. När hon kommit iväg en liten bit så fick Duo damp så han började stegra så jag halkade bak på rumpan så du stegra han ännu mer, tillslut så hoppade jag av och mamma hade fortfarande inte märk nått. Hon märkte att jag inte satt på Duo när Malin kom ut springande ur huset och håller på att försöka sätta på sig jackan i farten. När mamma ser att hon kommer springande så kollar hon bak och ser mig på backen.

När Malin kommer fram till oss så citerar hon sig själv (hon och Anton hade stått och kollat på när mamma skulle rida iväg). Det hon hade sagt var "Kolla Anton Linnéas mamma rider iväg på Ikka, MEN VAD GÖR DUO?"

Hahah jag glömmer aldrig både mammas och Malins min xD


Världens finaste häst <3 Kommer alltid att älska dig gubben...

Kommentarer
Postat av: Carro

Men vadårå, hade ju fått igång pållen så då är det väl dumt att stanna igen OCH du KAN ju rida det kan inte jag ;-)

2011-12-03 @ 17:11:07
Postat av: Daniela

Naaa <3 VIlken sötis!

Vad är det för ras?

2011-12-03 @ 22:34:21
URL: http://powerpony.blogg.se/
Postat av: Daniela

SV: Va hade snö, men den har smält bort igen :(

2011-12-04 @ 13:45:18
URL: http://powerpony.blogg.se/
Postat av: Felicia

Tack detsamma! :)

2011-12-04 @ 19:24:46
URL: http://asslatjejerna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0