Lucka 1

Då har det blivit dags för först luckan eftersom att det redan är först december...

Jag hade tänkt att bjuda på ett minne när jag fortfarande red på ridskolan. Jag var inte en sån erfaren ryttare när jag fick det här minnet, hade kanske bara ridit två år.

Det var en helt vanlig lördags morgon och vi skulle rida ut (det var jätte fint väder). Men min ridlärare var lite förskyld så när vi kom till den lilla traktorvägen som finns bakom ridhuset så skulle vi bara trava fram och tillbaka utan ridläraren. Det gick jättebra tills vi skulle vända hemmåt... När vi vände hemmåt så drog Märta (en ganska så ny häst vid det laget, bör också tillägga att hon är ett fux sto...) om alla hästarna i full galopp. När hon gjorde det här så hakade alla andra hästarna på... Så min ridlärare och en annan tjej som står i början på traktorvägen ställer sig med armarna ut och ska försöka stanna alla hästarna (hade definitivt inte velat vara i deras skor då) och dem lyckas faktiskt stanna alla hästar förutom fyra stycken. Den första var Märta (hon hade även gjort något så hennes ryttare låg i ett dike?), den andra hästen hette Symfoni (hennes ryttare låg ute på den nerhuggna energiskogen) sen var det Hallstas snällaste häst twister och till sist hästen som jag satt på, Wiggo. Wiggo var den som var sist av alla de här hästarna och då såg jag hur twister gjorde en jättekvick sväng så att ryttaren fortsatte framåt... Efter det vet jag ärligt talat inte vad jag gjorde, Jag försökte väl stanna men jag vägde knappt 35kg så jag hade inget att säga till om så jag ställde mig tydligen upp i lett sits och hängde med. När vi kom tillbaka till stallet så stannade Symfo och hon gjorde så att Wiggo också stannade men precis innan det så hade jag skrikit "HJÄLP MIG STANNA!". Min mamma som står med våran hund på parkeringen får lite smått panik för hon vet inte vad hon ska göra av hunden. Men ja, det slutade bra!

Hoppas att ni tyckte det var kul för när jag tänker tillbaka på det där så kan jag inte göra annat en att skratta! xD

Kommentarer
Postat av: Carro

Den dagen glömmer jag aldrig

2011-12-01 @ 17:23:53
Postat av: Linnéa

Haha nej inte jag heller ;)

2011-12-01 @ 21:39:47
URL: http://jumpoffbig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0