Kan dom bestämma sig?


Halloj Alla !

Läste nyss den nya artikeln på ridsport, och japp, alla vi som ville ha bort regeln vann. Eller borta är den ju inte men den är tillfäligt frusen, och kan säga att jag blev riktigt glad faktiskt :D Fast något jag tycker är lite komiskt är att det nog är 3:e gången dom ändrar sig om jag inte minns fel. Först kom regeln ut, sen var det bara rekomendationer och sedan var det en strikt regel igen. Och nu kommer den tillfälliga frysningen av Mom 151:2.

För er som inte vet vad det handlar om eller inte sett det nya kommer en länk och ett utdrag från artikeln.

http://www3.ridsport.se/Tavling/Nyheter/2011/12/TillfalligfrysningavMom1512/

"Svenska Ridsportförbundet har beslutat om en tillfällig frysning av Mom 151:2, Identifiering av ickesponsortillverkare. Under våren 2012 görs ett arbete för att komma fram till vad som ska gälla för tillverkarmärkning på utrustning på ekipage på svenska tävlingsbanor från och med år 2014. Arbetet ska vara klart och kommer att ligga som underlag för beslut på förbundsstyrelsens möte 15-16 juni 2012.

Vi har beslutat att frysa 151.2, 151:2.1, 151:2.2 och 151:2.3 under åren 2012 och 2013, vilket innebär att denna paragraf ej kommer att gälla under 2012 och 2013."

Nu ska jag kolla lite tv innan jag kryper ner och myser med min pojke :D <3
Imorgon blir det lite hoppning för mig och Olle :) Jippie :D

Puss&Kram



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0