IQ Stars

Känner ni igen den här reklamen? Den gick på TV i våras.

Det här är IQ stars. 21 olika lag från alla de olika länen runt om i Sverige åkte till Bosön, Stockholm, för att tävla mot varandra. Det fanns hockeylag, innebandylag, fotbollslag, gymnastiklag, roddlag, ridlag och en massa andra sporter. Lagen som fick komma till Bosön hade fått flest röster i en rösttävling. Jag var med i ett lag som tävlade om att få representera Västmanland. Vi vann röstningen så vi fick åka till Bosön! (Vi= Linnéa Kalnins, Lisa fager, Denise Avelin, Sophia Lindkvist, Anne-lie Hallkvist och jag)

Vi tävlade i lite olika grenar. Det var ingen som hade någon fördel eftersom att det inte var "sporter" som vi tävlade i normalt. Det var först 3 stycken grundomgångar på lördagen och efter lördagen låg vi på 19:de plats... Men vi va överlyckliga över att vi inte var sist!

Sen på Söndagen var det en grunomgång kvar sen var det dags för finalerna. Jag har ingen aning hur det gick till men vi klättrade från 19:de plats till 6:te plats. Helt sjukt! Vi var i semifinal. Där fick vi möte Svenjunga som i vanliga fall spelar innebandy. Det vi skulle görs var att vi skulle stå men armarna ut bredvid varandra och så hade vi grytunderlägg mellan våra händer. reglerna var enkla, den som tappar först förlorar. När man såtr med armarna ut sådär så kommer mjölksyran ganska så fort men mitt lag var som statyer! Vi rörde inte en min medan killarna från Svenjunga darrade hur mycket som helst. Tillslut så darrade som så mycket så att dem tappade grytunderlägget.

Och vips vi var i final mot Arlanda jets och nolaskoxarna (Arlanda jets=amerikansfotboll nolaskoxarna=orientering). Sen i finalen så gjorde vi olika grenar. Första grenen var en hinderbana och där så hade vi inte så mycket att säga till om mot de andra lagen. Andra grenen var att vi skulle transportera en boll med stuprör. Där var vi väldigt duktiga måste jag erkänna. Tredje grenen lyckades ingen av lagen med jag tyckte inte om den så den är inte värd att berätta om. Och fjärde grenen var en labyrint med hål som vi skulle föra en boll igenom. Vi hade lite problem med den... Så vi slutade som 3:a och drog hem 25 000 till klubben!! :D
Bildbomd!!!










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0